קבינט הקורונה ידון במתווה לפתיחת שנה"ל ופירצת נתב"ג

    צבי טסלר No Comments on קבינט הקורונה ידון במתווה לפתיחת שנה"ל ופירצת נתב"ג

    קבינט הקורונה ידון במספר נושאים, ביניהם מתווה לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך, החמרת ההגבלות באירועים והפירצות בנתב"ג

    ראש הממשלה, נפתלי בנט בישיבת הממשלה הראשונה צילום: אריה לייב אברמס
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) ולדון במספר נושאים, ביניהם מתווה לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך, החמרת ההגבלות באירועים והפירצות בנתב"ג.

    על פי המתווה המוצע בשלב זה לפתיחת מערכתה החינוך, המערכת תיפתח כמעט כרגיל ללא קפסולות, ואם יתגלה מאומת יבוצעו בדיקות לכל הכיתה והשליליים ישובו ללימודים.

    מחר אמור להכנס לתוקפו 'התו השמח', לפיו באירועים עם אוכל, מעל מאה איש ותנועה וערבוב בין האנשים, יהיו רשאים להשתתף רק מחוסנים, מחלימים ואנשים עם תוצאה שלילית בבדיקה. במשרד הבריאות מעוניינים להחמיר את המגבלה שתחול על כל אירוע מעל מאה איש, ורק לפי תו ירוק.

    כמו כן, במשרד הבריאות מודאגים במיוחד מהפירצות בנתב"ג, ודורשים להדק את הפיקוח בין היתר דורשים במשרד לחייב את כל השבים לארץ, מכל המדינות, בבידוד של 4 ימים וביציאה מבידוד רק עם בדיקה שלילית נוספת, כל זאת על רקע המשך העלייה בתחלואה והצפי לעלייה מעריכית (אקספוננציאלית) בתחלואה הקשה.

    העומס בבדיקות: נכון לעכשיו, הבדיקות היחידות שמאושרות ומוכרות על ידי משרד הבריאות הן בדיקות ה-PCR והעומס הולך וגדל. במשרד ביקשו מפיקוד העורף להגדיל את כמות הבדיקות. על רקע זה, נשקלת אפשרות לאשר בדיקות מהירות, כאשר בשלב זה לא ברור מי יממן אותן וראש הממשלה, נפתלי בנט דורש לאשר גם בדיקות ביתיות.



    0 תגובות